Різке зростання міського населення і економіки Пекіна супроводжувалися стрімким збільшенням числа приватних автомобілів (починаючи з 2002 року приріст становив 400 000 автомашин щорічно), що призвело до погіршення умов дорожнього руху.
Скориставшись проведенням Олімпійських ігор в 2008 році, міська влада Пекіна розробила амбітну, довгострокову політику розвитку міської мобільності, засновану на розвитку громадського транспорту та введення новаторських заходів регулювання руху.
Розвиток мережі громадського транспорту викликав зростання його частки у загальноміській мобільності з 26% (64% велосипедів, 5% автомобілів) у 2000 році до 34% (23% велосипедів, 33% автомобілів) в 2008 році, а в майбутньому міська влада планує досягти цифри в 45% (24% велосипедів, 18% автомобілів).
З 2009 по 2015 рік планується вводити в експлуатацію по одній новій лінії метро щороку. До кінця цього терміну загальна довжина ліній метрополітену досягне 560 км.