Антимонопольний комітет України розглянув скаргу компанії “Татра-Юг”

22 червня КП «Київпастранс» був проведений тендер із закупівлі 7 трамвайних вагонів. Для цього передбачався обсяг бюджетного фінансування у розмірі 240 млн. грн. Оцінка пропозицій здійснювалася на підставі єдиного критерію – ціни. Згідно з технічними вимогами, «Київпастранс» збирається закупити вагони для широкої колії (1524 мм) і з співвідношенням низької підлоги не менше 35%.

amku

Для участі в тендері були подані 3 заявки від ТОВ «Татра-Юг», СП «Електронтранс» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Варто відзначити, що із зазначених підприємств досвід створення трамвайних вагонів для широкої колії має тільки компанія «Татра-Юг».

Після розкриття тендерних пропозицій, ціна за вагони «Татра-Юг» виявилася найменшою. При багаторічному досвіді виробництва трамваїв, їх успішної експлуатації в 22 містах України і повній відповідності технічних характеристик продукції зазначеним вимогам, переможцем торгів повинна була стати саме наша компанія. Але в справу втрутилися зовнішні чинники.

З самого початку проведення тендеру в ЗМІ почали публікуватися неправдиві дані про продукцію компанії «Татра-Юг», як те, що пропонований трамвай матиме 35% низького рівня підлоги, що вони не сучасні і т.д. Ці відомості не відповідають дійсності і спрямовані на створення негативного іміджу єдиного українського виробника трамвайних вагонів.

Після здійсненого тиску тендерний комітет відхилив пропозицію ТОВ «Татра-Юг», пославшись на абсолютно абсурдні порушення, нібито знайдені в заявці:

  • непризначення нового генерального директора ТОВ «Татра-Юг» після входження до його складу нового учасника (хоча новий учасник не виявляв бажання міняти генерального директора і такого обов’язку у нього немає);
  • незазначення ПІБ та освіти працівників необхідної кваліфікації (хоча дана довідка подається у вільній формі і раніше цілком влаштовувала замовника);
  • нібито фінансовий звіт нашого підприємства не підтверджує фінансову спроможність компанії (при цьому не було враховано, що у нас вже є готова продукція і величезна кількість комплектуючих для складання нових вагонів);
  • попередній договір з КП «Київпастрансом» на поставку трамвайних вагонів у 2011 році не став достатнім підтвердженням наявності у нашого підприємства досвіду виконання аналогічних робіт (це взагалі складно зрозуміти і прокоментувати, при цьому у конкурентів цього досвіду немає взагалі, але це не враховувалося);
  • замовник попросив уточнити технічні характеристики запропонованих вагонів, що нами і було зроблено (але чомусь проігноровано замовником);
  • відсутність дати і нумерації на реєстрі (хоча вимог до реєстру не висувалося).

Очевидно, що оцінка заявки компанії «Татра-Юг» проводилася вкрай упереджено. Явні порушення і невідповідності в документах конкурентів не були взяті до уваги. А до нас були застосовані «особливі» вимоги лише з тією метою, щоб відхилити заявку.

Компанія «Татра-Юг» скористалася своїм законним правом і подала скаргу в Антимонопольний комітет України, вказавши, що її заявка була відхилена з порушенням законодавства. 18 серпня АМКУ розглянув скаргу. У результаті, прохання «Татра-Юг» провести об’єктивну оцінку тендерних пропозицій всіх учасників було відхилене. Однак, при ознайомленні з усіма пропозиціями, були виявлені порушення у інших учасників: в одного з конкурентів нашої компанії в заявці відсутня частина документів підтверджуючих його кваліфікацію, а у другого – характеристики запропонованих трамвайних вагонів не відповідали технічним вимогам КП «Київпастранс». У зв’язку з цим, АМКУ зобов’язав тендерний комітет скасувати закупівлю.

Компанія «Татра-Юг» закликає відповідальні органи не лише декларувати боротьбу з корупцією та підтримку вітчизняного виробника, а й здійснювати їх на ділі. Адже саме наше підприємство є єдиним повністю українським виробником трамвайних вагонів. Ми досягли ступеня локалізації більше 95%. До виробництва трамваїв «Татра-Юг» залучаються кращі українські виробники матеріалів і комплектуючих – в цілому, це майже 100 вітчизняних підприємств. Наша компанія здатна випускати по 100 трамвайних вагонів на рік, при цьому забезпечуючи роботою понад 5500 чоловік.

У нинішній складний час, оздоровлення української економіки можливе лише за підтримки вітчизняного виробника. Найкращим і єдиним представником України у сфері виробництва трамвайних вагонів є саме компанія «Татра-Юг», яка здатна забезпечити місто Київ (та інші міста нашої країни) сучасними, безпечними і зручними трамваями.